Koti Hyvinvointi Mitä tapahtui, kun minun piti luottaa muukalaisten ystävällisyyteen

Mitä tapahtui, kun minun piti luottaa muukalaisten ystävällisyyteen

Sisällysluettelo:

Anonim

20 minuutin väittelyn jälkeen irlantilaisten lentoyhtiöiden asiakaspalvelun kanssa vaimoni Emily löi nyrkkinsä tyynyyn ja ripustaa. Hän kääntyi ja pudisti päätään, mutta tiesin jo aiemmin omista tuloksettomista yrityksistäni. Emme saaneet palautusta lipuistamme, ja uudet lennot takaisin Yhdysvaltoihin yhden päivän irtisanomisajalla maksavat enemmän kuin sekki- ja säästötilimme.

Huono suunnittelu oli kiinni meihin. Meillä ei ollut aavistustakaan siitä, kuinka aiomme päästä kotiin seuraavana päivänä, mutta meidän piti ensin pukeutua hääihin, jotka alkoivat muutamassa minuutissa alakerrassa 400-vuotiaassa Walesin kartanossa, jonka omistaa Ison-Britannian kuninkaallinen perhe. Taistelin keholla paniikkia yrittäen tukahduttaa vatsassa leijuvan pelon.

"Käsittelemme vain sitä myöhemmin", sanoin suoristaen solmioi. ”Emme tiedä mitä teemme. Ehkä joku täällä voi auttaa meitä navigoimaan takaisinpäin. ”

Emily suostui. Teimme parhaamme, jotta emme ajattele sitä, elämme hetkessä.

”Leikkiä!” Hän sanoi, kun sanoin hänelle, pudisti sitten päätään. "En tiedä miksi olen yllättynyt."

Minulla oli muutama eurokolikko ja 20 dollarin Yhdysvaltain seteli vetolaatikossani - vastaten silti noin 5 puntaa lyhyt -, mutta tarjotin kaiken. Hän valitsi euron sanomalla, ettei hänellä ollut mitään hyötyä amerikkalaisista rahoista. Luulen, että hän havaitsi, että tässä vaiheessa tarvitsimme jokaisen sentin, jonka voimme säästää.

Sinä yönä olimme liian väsyneitä poistuaksemme hotellista, ja siihen mennessä, kun Emily ja minä päätimme olla nälkäisiä, alakerran ravintola oli sulkemassa. Meidän on pitänyt näyttää siltä kuin meiltä tuntui, koska tarjoilija sääli ja piti paikan auki vain vähän kauemmin meille. Olimme nyt täysin mukana sellaisten ihmisten tahdolla, joita emme koskaan tavanneet ja joita emme ikinä näe enää.

Aiheeseen liittyviä: Ajoin Uberia nähdä, kuinka muukalaiset voivat vaikuttaa elämääni

***

Manchesterista lensimme New Yorkiin, missä meillä oli päivittäinen lomautus. Se olisi voinut olla kauheaa - enemmän rahaa puhallettiin ruokaan ja hotelliin, enemmän matkalaukkujamme vietiin silmäsilmäisesti ja loppuun - mutta päätimme ajatella yötä mahdollisuutena toiselle pienelle lomalle. Emily ei ollut koskaan käynyt New Yorkissa, ja kerättäessämme luottokorttilaskuja tiesimme, että emme todennäköisesti matkusta enää pian.

Kirjoitin tekstin ainoana tuntemani ihmisenä kaupungissa, vanhan työkaverin, joka oli muuttanut kaupunkiin. Hän valmistautui seuraavan aamun omaa matkaa varten, eikä voinut liittyä meihin, mutta lopetti pakkaamisen tarpeeksi kauan tarjotakseen turistimattolaisille tehtäväehdotuksia ja antaa meille muutaman vaihtoehdon ruokailupaikoista Queensissa, jossa oleskelemme. Tosiaankin, luettelosta valitsemamme taiwanilainen paikka oli edullinen, mutta silti erinomainen. Erityisesti ”hamberger”, joka näytti siltä, ​​että joku keittiöstä lukeisi epämääräisen kuvauksen klassisesta amerikkalaisesta voileipästä, loi sen uudelleen sianlihan vatsaan, marinoituihin vihanneksiin, höyrytettyihin pulloihin ja mikä muu oli käsillä. Tarjoilijamme oli järkyttynyt ja ilahtunut siitä, kuinka paljon söin. Olin tuntenut häikäisyä ja kehottanut itseäni siitä, kuinka epätasainen matka oli kulkenut, ja typerä kuin se oli, palvelimen ylpeä hämmästys herätti minua.

Yön myötä kävelimme aasialaisten ravintoloiden ja bodegojen taskun läpi ja tuotimme markkinoita, jotka etsivät metroasemaa, korttelin jälkeen, kunnes jalkakäytävät olivat enimmäkseen tyhjiä. Hermostunut ja kadonnut, jatkoimme jatkamista olettamalla, että osumme lopulta jotain - metroasemalle, viileälle kaupalle, josta voimme ostaa lapsille matkamuistoja, historialliselle sivustolle - mutta se oli vain autokorjaamoita ja palkkapäivän lainanantajia. Vanhus, keltaisesta aurinkolasista, pimeydestä huolimatta, kääntyi nurkkaan ja suuntasi kohti meitä, käsi kätensä kiinni beigellä pölymopilla.

”Voinko lemmikki koiraasi?” Emily kysyi.

Vanha kaveri, jolla oli koomisesti liioiteltu Queens-aksentti, näytti olevan iloinen siitä, että ihmisiä oli mahdollista puhua, ja oli selvää, ettei hänellä missään muualla tarvinnut olla puolen tunnin kuluttua, sitten 45 minuuttia, meni, hän jatkoi koirista, kuuliaisuuskoulutusta ja kuinka fiksu hänen typerä näköinen pekingi oli.

Viimeinkin erottelimme tietä ja otimme Lyftin Manhattanille. 59 Street Street -sillan yli saapuessaan kaupunki kipinöi pimeässä edessämme, kuten helmiä, jotka oli asetettu mahdoton korkeisiin torniin. Se oli jopa vaikuttavampi kuin odotimme. Näyttävien pilvenpiirtäjien ja merkkien ja maamerkkien ympäröimänä, joita olimme nähneet tuhat kertaa Saturday Night Liven avaushyvitysten aikana, unohdimme pienet argumentit ja kipeät jalat ja pankkitasapaino. Se oli uusi hieno hetki, jonka saimme vain jakaa toisen muukalaisen kanssa, joka auttoi meitä matkallamme.

Seuraavana päivänä lensimme Bostoniin, sitten takaisin kotiin ilman lisäongelmia. Emily ei saanut surua työssään loman ylittämisestä, ja lapset olivat varmistaneet, että koiramme eivät menettäneet aterioita tai tuhonnut taloa.

Luottokorttiluoton maksaminen kesti noin vuoden, jonka huono suunnittelumme lisäsi. Kun nyt katsomme valokuvia matkalta, näemme hymyjä ja hyviä aikoja. Mikä oli naurettavan stressaavaa tällä hetkellä, on nyt hauskaa. Ja kun ajattelemme matkaa, ajattelemme kauniita muistoja, jotka teimme lähimpien ystävämme kanssa. Mutta ajattelemme myös uusista ystävistä, jotka tapasimme sillä pitkää, hullua tietä kotiin: ruuhkaiset kakut, armolliset tarjoilijat, muukalaiset, joiden kanssa meillä oli hyviä keskusteluja, ystävälliset ihmiset, jotka olisivat voineet tehdä tilanteestamme kauhistuttavan, mutta sen sijaan tekemään siitä jotain Vaalin ikuisesti.

Jos olisimme soveltaneet kylmiä päättelyjä matkasuunnitelmiin, emme edes olisi siellä.

Muutama ilta sitten olimme vierailemassa avioparin ja toisen ystävän kanssa, joka oli mennyt heidän hääihinsä, kun keskustelu kääntyi Walesiin.

”Haluaisin palata takaisin”, Emily sanoi kiusallisesti muistellessamme. "Paitsi, että suunnittelisimme matkamme hieman paremmin seuraavalla kerralla."

Tämä artikkeli ilmestyi alun perin SUCCESS- lehden marraskuun 2017 numerossa.